Artículos relacionados Volumen 19 - año 2010

Síguenos en nuestras redes sociales:

repertorioFace  repertorioTwitter#RevistaRepertorio
  • Año 2010 No. 1 (12)

vol 19 no. 1 - 2010Portada:

Cuadro de la Presidencia. Léase el editorial

del Dr. Luis Alberto Blanco R., página 4.

Oil painting at the Office of the President. See editorial

by Dr. Luis Alberto Blanco R, page 4.

Óleo en lienzo de 1.24 x 1.76 cm.

• Año 2010 No. 2 (12)

vol 19 no. 2 Portada:

Grabado de la fachada de la Casa del Florero, Bogotá DC, Colombia, impreso sobre papel, Vicente Herrera, 1910. N° Registro: 2295 Biblioteca Ibañez colección del Museo de la Independencia - Casa del Florero, Ministerio de Cultura de Colombia. Nótese la figura difuminada como marca de agua del prócer Dn Antonio Nariño.

Print of the Independence Museum House (which displays the flower vase symbol of the first rebellion which led to independence from Spain), Bogotá D.C., Colombia, paper print by Vicente Herrera, 1910. Register No.: 2295 of the Ibañez Library  - Independence Museum House Collection - Colombian Ministry of Culture - Please note the washed-out image used as the watermark of Don Antonio Nariño independence starter.

• Año 2010 No. 3 (9)

Portada:

Dr. Jaime Jaramillo Arango Nació en Manizales el 12 de febrero de 1897. Médico de la Universidad Nacional, se especializó en cirugía en París y otrasciudades europeas. Catedrático y Rector de la Facultad de Medicina de la Universidad Nacional y Ministro de EducaciónNacional. Contribuyó a la organización del Instituto Nacional de Radium, hoy de Cancerología. Representó a Colombiaen Polonia, Alemania y Gran Bretaña. Fue Representante a la Cámara y Senador. Perteneció a entidades científicascomo la Academia Nacional de Medicina. Autor de varias publicaciones. Falleció en Bogotá el 31 de julio de 1962.Pinacoteca del Hospital de San José, auditorio Guillermo Ferguson.

Óleo en lienzo de 63 x 19 cm.

Dr. Jaime Jaramillo Arango Born in Manizales on February 12 1897. Received his MD degree from Universidad Nacional and specialized in surgery inParis and other European cities. Served as professor and Principal of the School of Medicine of Universidad Nacional andMinister of Education. He helped organize the National Radium Institute known as Cancer Institute nowadays. Herepresented Colombia in Poland, Germany and Great Britain. Was elected to the Chamber of Representatives and Senate.Member of scientific entities as the National Academy of Medicine. Author of several books. Died in Bogotá on July 31 1962.San José Hospital Art Gallery; Guillermo Fergusson Auditorium; oil on canvas 63 X 19 cm

• Año 2010 No. 4 (14)

Portada:

Dr. Dario Cadena Camacho: Nació en Vélez, Santander, el 5 de febrero de 1901. Médico de la Universidad Nacional en 1926. Hizo estudios de especialización en la Universidad de París de 1931 a 1934. Profesor Titular de Anatomía de la Universidad Nacional de 1934 a 1961. Fundador de la Facultad de Odontología de la Universidad Nacional en 1932. Decano de la Facultad de Medicina. Profesor Emérito y Profesor Honorario de la Universidad Nacional. Catedrático Titular de la Universidad Colegio Mayor de Nuestra Señora del Rosario. Fue Vicepresidente de la Cámara de Representantes y Capitán Médico del Ejército Nacional. Perteneció en numerosas sociedades científicas gremiales. Autor del libro anatomía humana. Falleció en Bogotá el 6 de septiembre de 1978.

Pinacoteca del Hospital de San José, auditorio Guillermo Fergusson. Óleo en lienzo de 63 x 19 cm.

Dr. Dario Cadena Camacho: Was born in Velez Santander on February 5 1901. Received his medical degree from the National University (1926) and completed his training at the University of Paris (l931 to 1934). At the National University he served as professor of anatomy (l934to 1961), founded the School of Dentistry (1932) and served as Dean of the School of Medicine and as professor emeritus and honorary professor. He also served as tenured professor at Colegio Mayor de Nuestra Senora del Rosario University and as Vice President of the Chamber of Representatives and physician of the Colombian army in the grade of captain. He was a member of numerous scientific and medical societies. Was the author of the book, Human Anatomy Manual. He died in Bogota on September 6 1978.

San Jose Hospital Art Gallery, Guillermo Fergusson Auditorium, Oil on canvas 63 X 19 cm.